vrijdag, juni 09, 2006

Vedett

Enkele jaren geleden heeft brouwerij Moortgat een oud bier nieuw leven ingeblazen. De Vedett, een blond premium bier met 5,2% alcohol... Kreeg in 2003 een eigenzinnige retrolook aangemeten, werd met veel toeters en bellen geïntroduceerd in de meest trendy places to be in onze steden, er werd een hip imago opgeplakt... Je zou kunnen zeggen dat Vedett tegenwoordig een Cult bier is...

Be a Vedett! Heerlijk verfrissend bier mijn favoriet van't moment! Best van al genuttigd aan den toog in den 206, zowaar ook een Cult-Café in Sint Katelijne Waver, en... Niet onbelangrijk, op wandelafstand. Dus om deze reden geregeld bezocht door ondergetekende. Wat telkens weer een interessante belevenis is al was het maar om zijn vaste bezoekers, zoals daar zijn dikke Juul, den dopper, den intellectueel, de Josse de Pauw-lookalike, den Gust, Alain... Dorpsfiguren avant la lettre. Kortom een aanrader, toffe ontspannende avonden tijdens een drukke werkweek ;-) en zoveel meer te beleven dan thuis in de zetel! Een stukje volkscultuur! So be a Vedett!