vrijdag, augustus 18, 2006

Het is zover...

1) Het is zover... Ik ben eigenaar van mijn eigen Lada Niva! Deze morgen administratief gekeurd, verzekering in orde gebracht en nr-platen aangevraagd. Maandag zou ik die moeten hebben. Dan volgt de technische keuring maar niet zonder dat eerst de LPG installatie is uitgebouwd en gekeurd. En dan is't klaar en kan ik ongestoord de baan op!
Carrosserie-ideeën:
- wit overspuiten
- varkentjes roze met chromé velgen
- koekiemonster blauw met koekiemonster op deuren, dak en motorkap


2) Het is zover... Ik ben geflitst op de E19 op zaterdag 5 augustus in de voormiddag ter hoogte van Kontich... aan 151 km/uur terwijl de Escort een topsnelheid heeft van 156 km/uur...
Gelukkig voor mij was die 151 km/uur de gemeten waarde en is deze gecorrigeerd tot 141 km/uur, dat scheelt toch al 50€ in de boete. Sedert de brief in de bus stak probeer ik mij aan de snelheidsregels te houden op de autostrades, op andere wegen deed ik dat al (waarschijnlijk gewoon omdat het te druk is of de verkeerssituatie het niet toelaat sneller te rijden).
Maar ik moet toegeven dat dat is moeilijk... Naar't schijnt is't eerder een kwestie van gewoonte maar dat is snel rijden ook en probeer een gewoonte maar eens af te leren...

Wat wel een zekerheid is, is dat mij dat met de Lada Niva niet zal overkomen, de topsnelheid is immers te laag om op de autostrade gevaar te lopen om gefiltst te worden! Misschien rechtdoor, bergaf en met wind in de rug raak ik aan 120 km/uur ;-)