Jaaroverzicht
't Is weer zover, het jaar zit er bijna op... En of het snel gegaan is...! 2006 is gewoon voorbij gevlogen! Nooit eerder heb ik zo weinig verlof genomen in een jaar. Gewoon omdat het er niet van gekomen is, de tijd ging gewoon te snel. En er zijn heel wat toffe dingen gebeurd, teveel om op te noemen vandaar dat ik hier enkel de belangrijkste even aanhaal...
Zo heb ik dit jaar een Café ontdekt op ongeveer 140m van de deur en hoewel het er al langer is, ben ik er pas dit jaar de eerste keer binnen geweest. En wat een belevenis! Ondertussen is Café 206 onze favoriete stek voor een goed biertje en een babbel. Mede door deze ontdekking is mijn kennissenkring van "locals" uitgebreid en ben ik nu meer op de hoogte van het reilen en zeilen in het dorp "Sint Katelijne Waver" genaamd. En minstens even belangrijk is dat ik ook Elena heb leren kennen, de lieftallige echtgenote van Cafébaas Daniël maar vooral een toffe meid met een goed gevoel voor humor en een eigen kijk op België!
Zoals eerder vermeld heb ik maar weinig verlof genomen dit jaar, 4 weken in mei... Ik ben door Myanmar gereisd, een hele belevenis in een prachtig land dat hoewel er gelijkenissen zijn toch helemaal anders is dan de omringende landen. Bij aankomst op Yangon's luchthaven Edwin leren kennen, een hele toffe Amerikaan en reisgenoot voor nagenoeg de hele verdere trip.
Mijn grootste aanwinst dit jaar is Vladimir Igor, mijn eigen Lada Niva. Gekocht van Joris die hem dan weer verkocht onderandere wegens de uitbreiding van zijn gezin met een prachtige dochter. Vladimir Igor heeft mij al veel plezier opgeleverd en zal onderdeel worden van mijn volgende reis in 2007. Meer dan 5000 km heb ik er al mee gereden en nu staat hij voor de winter even op stal, hij verdient een goede onderhoudsbeurt en wat opknapwerk zodat hij tegen mei volgend jaar helemaal klaar is voor de trip.
Dit jaar was er weer een fantastisch Ardennen-weekendje, een legendarische editie met de eerste "grote Ardennen kwis". Ook waren er dit jaar enkele fantastische tentoonstellingen zoals Beaufort 2006, de zomer van de Poëzie in Watou, Tim Dirven, Carl de Keyser en vele anderen in het fotomuseum in Antwerpen, Henri Cartier Bresson in het FOAM in Amsterdam, het NAI in Rotterdam met ook het Sonneveld-huis, interieur 06,... en concerten zoals 15 jaar de Heideroosjes, dEUS in Vorst Nationaal, Pukkelpop, Bettie serveert, Arno,... Mijn CD-collectie is verder aangegroeid, mijn boekenkast is weer wat uitgebreider geworden,...
Kortom, 2006 was een geweldig jaar!

0 Comments:
Een reactie posten
<< Home