zondag, november 25, 2007

De Standaard: onverantwoord interessant

Uit De Standaard van zaterdag 24 november 2007
Autonieuws: Italiaanse sportbolide versus Russisch stalen ros
Van onze verslaggever ter plaatse:
Diest – Sint Katelijne Waver, zaterdag omstreeks 13.30u vertrokken 2 voertuigen vanuit Diest richting Sint Katelijne Waver. Het betrof een Italiaanse sportbolide, een Alfa GTV6 2.0 turbo met 200pk en een Russissch stalen ros, een Lada Niva 1.6 met een decennia oud Italiaans hart en zowat 1/3de van de pk’s van de Italiaanse sportbolide in kwestie. Doch, de Lada Niva betrof de onnavolgbare SUPERCAR, Vova the great, himself.
Beide bestuurders hadden afgesproken in het centrum van Sint Katelijne Waver, ze vertrokken gelijktijdig in Diest en moesten beiden nog tanken onderweg. De Italiaanse Sportbolide reed voor de het Russische stalen ros, doch de maximum toegelaten snelheid van 70 per uur netjes respecterend.
De 200pk sterke V6 turbo draaide als een Zwitsers uurwerk, de turbo zorgde voor net dat extra potente geluid. Het kleine, oude Italiaanse hart van het Russische stalen ros, daarentegen kreunde en bonkte als vanouds.
Bij het oprijden van de E314 richting Leuven verdween de Italiaanse sportbolide onmiddellijk uit het zicht, nog voor het Russische stalen ros de snelheid van 90km/uur bereikt had was de invoegstrook ten einde, de Alfa was reeds lang aan de horizon verdwenen. Op zijn eigen kuierende tempo kreunde de Niva zich richting 120 km/uur, nu en dan langzaam terugzakkend naar 90 als het weer eens lang bergop ging.
Bij afrit Leuven moest de Niva een hele verkeerstroom voorlaten alvorens de Mechelse Steenweg op te kunnen rijden. Voor hem reed een tergend trage motorrijder die soms de grootste moeite had niet om te vallen. De Niva heeft de hele weg tot aan de ring in Mechelen de 65km per uur niet kunnen overschrijden, constant schakelend tussen 3de en 4de versnelling sprongen steevast ook nog alle verkeerslichten op zijn tocht op rood. De rit leek een eeuwigheid te duren, het leek een hopeloze zaak…
In Mechelen was het moment om gas te tanken aangebroken, ook hier de nodige vertraging, maar ook de concurrentie moest tanken. Alleen, zou die concurrentie niet al lang staan wachten in Sint Katelijne Waver…?
Toen de tank eindelijk gevuld was, kon Vova weer op pad voor de laatste 7 km, ook hier de nodige rode lichten maar Sint Katelijne Waver kwam in zicht. Klaar om de smalende opmerkingen in ontvangst te nemen draaide Vova de parking op… Waar was de concurrentie in de vorm van de potente Alfa GTV6 2.0 turbo???
Op het gemak rondkijkend parkeerde Vova zich netjes achteruit op z’n vertrouwde plekje,… Nog steeds de Alfa nergens bespeurend, zou die een zoekactie gestart zijn? Het Russische stalen ros werd ondertussen perfect geparkeerd en besloot de plaats van afspraak niet te verlaten, de Alfa zou wel terugkeren als hij de Niva niet vond, zo was de redenering toen plots de mooie, ronkende bolide de parking kwam opgedraaid… De verbazing sprak boekdelen…
Tot op heden zijn beide bestuurders er nog niet achter hoe dit mirakel zich heeft kunnen voltrekken. Beiden hadden ze dezelfde weg gevolgd, beiden hadden ze getankt onderweg… en toch… Toch bleek Vova the Great met voorsprong het eerste te zijn!!!

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

De frisgewassen chauffeur van de vetgeile Alfa werd aan het pompstation aangesproken door een bloedmooie Diestse blondinne.
...
Enzovoort.

maandag, november 26, 2007 9:07:00 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hier vanuit ADG towers in Breuhe toch enkele kleine op- en aanmerkingen:

1) ’t is GTV 2.0 V6 TB. De GTV6 is een totaal ander model (model Cyriel)
2) Op de Leuvense Steenweg heeft de GTV zijn 4de versnelling zelfs helemaal niet gebruikt.
3) Never underestimate het verbruik van een GTV 2.0 V6 TB, dus het tanken kan ook wel wat tijd in beslag nemen.
4) Die blondinne aan het pompstation had dikke tetten, dus ja, met dat ‘gesprek’ had ik mijn handen meer dan vol. Ik heb er dan ook ruimschoots mijne tijd voor genomen.

dinsdag, november 27, 2007 6:45:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

rekgrens zei...
De frisgewassen chauffeur van de vetgeile Alfa .....

moest dat niet zijn "De frisgewassen Alfa van de vetveile chauffeur" ?

woensdag, november 28, 2007 1:55:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home