I've biked a total...
... of 1000 km since May 1st 2012 :-)
Na, wat fietsen betreft, een magere zomer vorig jaar wilde ik de draad van 2010 weer oppikken. Met de fiets naar het werk dus... Het was een moeizame start. In mei na ons verlof in Goa was 't nogthans van moeten omdat James nog in Peer stond. Maar ondanks dat heb ik het niet langer dan 2 dagen volgehouden. Carpoolen was zoveel gemakkelijker...
Dus ik had een motivatie nodig! En net dan was er een update van Runkeeper, het was ineens mogelijk 'goals' te definiƫren!
Mijn goal: I want to bike a total of 1000 km by Oct 31, 2012
Uiteindelijk heeft het nog tot eind juni geduurd voor ik er dan toch goed en wel aan begonnen ben. En naarmate de tijd vorderde ging het vlotter en vlotter.
Ondanks de 'slechte' zomer ben ik nog maar 2 keer door en door nat geregend, ik heb 1x lek gereden. Mijn snelste tijd is 32 min en 13 sec, of een gemiddelde van 27,6 km/hr. OK, dat was met behulp van de wind en geluk met de verkeerslichten, dat geef ik toe. Gemiddeld doe ik er 35 min over en dat is sneller of toch minstens even snel als met de auto :-)
Een bijkomende motivatie is de opslag die ik mezelf ermee geef :-). Een eenvoudig rekensommetje geeft het volgende:
- 1000 km woon werk fietsen = 34 werkdagen
- 34 werkdagen met de auto = 1500 km (langere route via E19 omdat dit met de auto vlotter is)
- Verbruik James = 10 liter/100 km
- 1 liter diesel = 1,5 euro
---> 1500km x 15euro/100km = 22500/100 = 225 euro!
- 34 werkdagen is ongeveer 1,5 maand, dus 1 maand elke dag met de fiets zou me ongeveer 150 euro uitsparen :-)
En dat zonder dat ik een fietsvergoeding krijg....... Toch een mooie opslag :-)
Nu mijn goal bereikt is, ga ik toch proberen vol te houden. Met de 225 euro die al 'verdiend' heb, heb ik mezelf getrakteerd op wat gerief of ook in de kou en donker te kunnen blijven fietsen :-) Zoals lichtjes en warme lange fietsbroek... To be continued.......
Nu mijn goal bereikt is, ga ik toch proberen vol te houden. Met de 225 euro die al 'verdiend' heb, heb ik mezelf getrakteerd op wat gerief of ook in de kou en donker te kunnen blijven fietsen :-) Zoals lichtjes en warme lange fietsbroek... To be continued.......

0 Comments:
Een reactie posten
<< Home