november statistiekjes
Lopen:
- in totaal: 133,6 km
- mijn eerste halve marathon: 01:59:16
- woon werk verkeer naar een nieuwe dimensie getild: samen met collega(s) loop ik om de 2 weken 1 dag van het werk naar huis. En dat niet via de kortste weg maar via de meest aangename weg om te lopen, telkens zo rond de 17,5km :-)
- buiten mijn eerste halve marathon zijn er nog 2 records gesneuveld, nl 45,7 km in 1 week, en last but not least: november was mijn snelste maand ooit met een gemiddelde pace van 05:40 per kilometer.
Fietsen:
- in totaal 152,2 km
Ik ben eigenlijk maar 5x gaan werken met de fiets deze maand, niet zoveel maar wel nog steeds een pak meer dan in de maanden mei en juni toen het 's morgens toch al licht was.
Dat ik in ongeveer 36 min thuis ben, blijft wel een motivatie want dat is met de auto in de avondspits niet haalbaar.
Naar analogie van mijn zomer doel: "1000 km fietsen in 6 maanden", heb ik hetzelfde doel gezet voor de winter. Ik wil tegen 30 april 2013 1000 km fietsen.
Om gemotiveerd te blijven, ook in de winter, heb ik zowiezo mijn uitrusting moeten updaten: een goed wintervest en een windstopper fietsbroek en nieuwe lichtjes waren essentieel.
Flashy, niet? :-)
Maar hoe goed mijn uitrusting ook is, mijn fiets is na bijna 14 jaar (ik vond onlangs het aankoop bonneke terug, gedateerd feb 1999) echt wel versleten... De banden zijn op en verduurd, als bij wonder heb ik slechts 1x lek gereden. Mijn versnellingen werken niet meer, in het geval van de voorste tandwielen is de shifter kapot, in het geval van de achterste zit de derailleur muurvast, en zo rijd ik al meer dan een jaar met een fixie :-). Mijn remmen zijn op, volledig! Ze pakken dan ook nagenoeg niet meer... En de lagertjes in mijn trapas beginnen het ook stilaan te begeven... Teveel herstellingen voor een fiets van die leeftijd, al ben ik er wel aan gehecht. En dus heb ik een nieuwe besteld! Hij zit momenteel op transport van de fabriek in Andorra naar Peer waar ik hem volgende week zal oppikken. Ik ga hem "Kermit" noemen, binnenkort zal duidelijk zijn waarom! ;-)


0 Comments:
Een reactie posten
<< Home