zondag, maart 31, 2013

maart: de statistiekjes

De laatste dag van de maand en dus tijd voor statistiekjes. Zo was maart 2013 de koudste maand maart in 25 jaar, en of ik dat gemerkt hebt! 

Elke ochtend dat ik mijn fietske uit de kelder haalde om naar het werk te rijden vroor het! Op 1 week na... Die week ben ik dan ook 4x al fietsend gaan werken. Kwestie van wat credits te verdienen om mijn contractje met de collega's te kunnen blijven nakomen.
Ik ben op mijn weg nog verschillende keren sneeuw tegen gekomen, het mag nu toch echt wel warmer gaan worden!

Maar ondanks de aanhoudende koude ben ik er toch in geslaagd 397,9 km te fietsen.
Wat lopen betreft heb ik een week moeten passen omwille van een weekje koorts en ziek zijn, maar toch sluit ik de maand af op 101,2 km!
En bijkomend was maart de maand met voor lopen een nieuw record: mijn snelste maand ooit! Ik heb over heel de maand een gemiddelde pace van 5:28 min/km gehaald! :-)


Voor mijn jaardoel zit ik op 279 km, een kleine voorsprong dus :-)... Nu op hetzelfde elan verder doen! Voor april komen de 10 Miles er alvast aan :-)


zaterdag, maart 02, 2013

2013 - goed gestart...

Mezelf een nieuw gadget cadeau gedaan: een Garmin forerunner 210 met Hartslagmeter.
De special edition, omdat ik iets anders wilde dan zo'n dikke zwarte knots aan mijn pols :-)


En in januari al meteen goed gestart.
Lopen: 120,5 km
Fietsen: 237,5 km

En dat terwijl het toch goed gewinterd heeft! Zo heb ik vaak over besneeuwde en gladde paden gelopen :-)...
En ook fietsen was met momenten toch wel een spannende aangelegenheid, al waren de fietspaden relatief goed vrij gemaakt.
Ook heb ik door al het zout op de weg Kermit zijn ketting als eens moeten kuisen en weer invetten :-)

In februari heb ik gepoogd op hetzelfde elan voort te gaan... Weliswaar onderbroken door 3 weken verlof in India.
Lopen: 57,9 km; waarvan ik er toch 42 in India gelopen heb...
Fietsen: 88,9 km

Mijn doelen voor 2013:
- 1000 km lopen
- 2500 km fietsen
- de 10 Miles waarvoor ik me donderdag heb ingeschreven
- zeker nog eens een halve marathon
En verder zien we wel :-)