maandag, mei 20, 2013

autoloos

Nooit gedacht dat ik zou kunnen wennen aan het niet hebben van een auto... Eind vorige maand bracht ik James naar mijn ouders, hij moest naar de autokeuring. En met mei, veel lange weekends en hopelijk mooi weer op komst, zou ik hem daar achterlaten en al fietsend door het leven gaan...

3 weken later is het slechter weer dan ooit... Noorderwind, amper 12 graden en eindeloos veel regen... Toch ben ik de afgelopen lange weekends James niet gaan halen en ben ik blijven fietsen... Het aantal keer dat ik echt nat geregend ben valt heel goed mee! De meeste nattigheid komt overigens niet van de regen maar van al de nattigheid en plassen op de weg en het fietspad. En dus heb ik 2x echt kletsnatte schoenen/voeten gehad. 

Met de komende week in aantocht en voorspellingen voor nog meer regen heb ik ook dit weekend James niet gehaald... Ik blijf fietsen! Want nat of niet nat, in het spitsverkeer ben ik even snel met de fiets!

woensdag, mei 01, 2013

april in facts and figures

Nog steeds koud! Maar droog en al wat zonniger... Nog maar 1x de korte fietsbroek boven gehaald, het zomer jasje al net iets vaker. En voor te lopen is de lange winterbroek sinds vorige week eindelijk weer opgeborgen.
In de hele maand ben ik slechts 6x met mijn auto gaan werken! 2x Naar huis gelopen, en verder gefietst ook 1x lek gereden op weg naar huis :-) Een nagel van 1,5 cm had mijn achterband doorboord. De fietsenmaker heeft het binnenbandje vervangen :-)
En de 10 Miles gelopen: mijn vooropgesteld doel van 1u30 gehaald, mijn officiële tijd was 1u 28min 35sec! Een kwartier sneller dan vorig jaar! Heel tevreden!
De totale gelopen afstand voor april: 120,3 km

De totale gefietste afstand voor april: 402,0 km
En voorts mijn 3de paar Brooks Glycerin 10's besteld :-). Mijn eerste paar heeft zijn beste dagen gehad. Het dient nu voor de korte looptoerkes tijdens de middagpauze. Mijn 2de identieke paar, gekocht in New York dient voor de langere afstanden in het weekend. Hiermee heb ik ook de 10 Miles gelopen. En omdat ik zo tevreden ben met deze schoenen, omdat het eerste paar het einde van zijn levensduur nadert, omdat ik graag schoenen koop en omdat ik graag afwissel, heb ik een 3de paar besteld. Geen identieke deze keer, wel een andere kleur: groen!